søndag 16. november 2008

Dagene går så fort...

...og plutselig var det helg igjen!
Det har vært dårlig med blogging i det siste, men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke gjør noe på hobbyfronten. I sist innlegg fortalte jeg om at varene skulle leveres, og i går åpna endelig butikken. Det hadde visst vært mye folk innom og det ble satt omsetningsrekord for første åpningsdag sammenlignet med de tidligere årene. Så det lover veldig bra, og vi får krysse fingrene for at det blir bra med besøk gjennom hele måneden butikken skal være åpen. Selv får jeg ikke tid til å stikke innom før til neste helg, da blir det spennende å se om noe av mitt har blitt solgt!

Den siste uken har jeg hatt "lue fri", og har fått gjort unna litt andre prosjekter som har vært halvferdige en god stund. Jeg har til og med bøta ullsokker! Det ble ikke nødvendigvis så fint, men til å være første forsøk er jeg godt fornøyd, og sokkene har fått ett nytt liv =) Fant de ikke i farta så bilde får heller komme en annen gang.
Av det jeg har fullført er en kjørepose fra boka Myk Start strikket i Alfa. Har ikke funnet knapper som passer, og så skal den få en heklakant i rosa eller blå alt etter hvem som skal få den. Og så har jeg endelig fått festa trådene i et lite teppe jeg strikket på strikkemaskinen for leeenge siden. Det er strikket av et nøste på 350gram, Suzanna eller noe i den tur. Skikkelig syntetiske greier *grøss*
2 sokkepar er ferdige til å pakkes inn som julegaver (så derfor er det ikke bilder av de), og så har vi vært å hilst på lille Amalie som ble født 1.oktober. Til henne strikket jeg babyundertrøye og Madam Møllers babysokker fra Strikk til nøstebarn og Gro's djevellue.












Jeg har også (selvfølgelig) begynt på ett nytt prosjekt, denne gangen er det endelig noe til meg selv! Siden det snart nærmer seg julebordsesong, har jeg begynt på en liten jakke til å ha over kjolen. Denne har stått på ønskelisten lenge, og nå jeg endelig komt i gang. Mønsteret fant jeg i et Simply Knitting for lenge siden, og etter litt prøving og feiling kom jeg frem til at dobbel Mini Alpakka fra Sandnes + 1 tråd Plumet gav rett strikkefasthet. Denne kombinasjonen av garn blir super mykt! Og siden det strikkes på pinne nr. 8 så er jeg sikker på at jeg blir ferdig i tide, første julebord er allrede den 29.november. Gleder meg!


På loftet skjer det også ting, i går ble taket ferdig! Kjempe fornøyd, og så lettvindt med ferdig malt jukse-planeltak. Tommy driver og snekkrer litt nå også, planen er å få opp alle sponplatene slik at jeg kan sette i gang med sparkling, få opp strie og få malt. Tommy blir borte på jobb endel dager fremover (krysser fingrene for at han er tilbake til julebordet) og da hadde det vært greit om det var klart til å legge gulv når han kom tilbake. Så det blir vell litt mindre strikking fremover....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spennende å se om tingene dine selger da, men jeg vil tro at både luene og skjefene er modeller som mange liker.

Kjekt å få ferdig litt andre ting innimellom ogspå, synes du har vært kjempeflink og effektiv!

Ugla sa...

Det rosa settet var lekkert. Ellers gleder jeg meg til å se jakken ferdig :-)

 
hit counter
hit counter