onsdag 7. januar 2009

Nytt år - nye muligheter (les: nytt garn, nye mønster, nye pinner)

Da var det nye året godt i gang, og en oppdatering er vell på tide igjen.
Begynte på jobb igjen på mandag etter å ha hatt laaang juleferie, og det tar nok ett par dager til før jeg greier å komme meg ut av senga uten å 'snooze' endel ganger...Men i grunn er det vell greit å komme tilbake til det normale også. På jobb dreier det meste seg fortsatt om 2008, og alle stresser litt for å bli ferdige med året som har gått før de kan ta fatt på det nye.
Hjemme skjer det også litt, jula rydda jeg vekk på søndagen - greit å få det ut, men det ble i grunn litt tomt på stua. Spørs om jeg får ta meg en runde å finne litt annet å pynte opp med.
På strikke fronten går det (fortsatt) endel i luer, solgte noen i romjula og har 4 bestillinger som jeg ikke har fått ferdige enda. Så selv om det ikke gikk så bra på julebutikken, så får jeg solgt noe nå. Det kan nok hende at det var litt feil målgruppe de som besøkte den julebutikken...


Vottene som ble omtalt i forigje innlegg er ferdige, og de har fått følge av en Turn a square lue. Ble godt fornøyd med begge deler! Litt små stolt av å ha strikka votter uten mønster, de er akkurat passe tykke til halvkalde vinterdager =) Mønsteret er knotet ned på papir, og jeg skal se om jeg få gjort det 'web-vennlig' snart.

'
'
'
'
'
Neste prosjekt på pinnene er kanskje ikke overraskende Thermis, tror det er endel Hobbyboden-damer rundt om i Norge som sitter å strikker på denne akkurat nå. Mønsteret fåes kjøpt hos KrisKnits, til den nette sum av ca 18,-. Kjøpte mønsteret i går, og gravde frem litt Alpakka fra Sandnes og satte i gang med en gang. I dag kjøpte jeg nye pinner, for jeg fant ikke nr4 i 60cm i samlinga mi....men tror jeg bytter de og ser om jeg finner meg noe Harmony woods en plass i steden. Prym Bamboo anbefales ikke fra meg hverfall.
'
'
'
'
Og sist men ikke minst; jeg har blitt tante! Natt til tirsdag kom ei nydelig lita jente (2800g og 46cm) til verden. Så da må jeg nesten skynde meg å bli ferdig med gaven...

1 kommentar:

amylin sa...

Gratulerer som tante! Klart du må skynde deg med gaven! Det er deilig å tenke på at det er nye muligheter, eller nytt garn, nye mønster og nye pinner!

 
hit counter
hit counter